Як обрати постачальника газу?
Газова реформа розв’язала руки підприємцям (а з 1 серпня розв’яже й населенню) у виборі постачальника газу. Здавалось б, є можливість змінити постачальника – шукай найнижчу ціну й мерщій підписуй новий договір. Але не все так просто. Змінити постачальника – важливе рішення, до якого варто підійти обдумано й обґрунтовано.
Зазвичай пошук нового постачальника починається з аналізу цін. Та не варто цей параметр мати за єдиний критерій відбору. Наприклад, дуже низька ціна може свідчити про те, що компанія нещодавно отримала ліцензію, має досить хиткі позиції й таким чином приваблює перших клієнтів. Й низька ціна – її єдина перевага. Також підхід заниження ціни може бути частиною “пробного” періоду, який закінчиться, як тільки компанія залучить достатню кількість клієнтів. І навпаки, завищена ціна на газ може свідчити про те, що перед вами – монополіст, який штучно утримує своїх клієнтів, тому й не боїться, що його ціну перебивають більш “дешеві” постачальники. Зазвичай монополісти не дбають про сервіс, накручують клієнтам неіснуючі борги, щоб ті “не зірвались з гачка” й не пішли до іншого постачальника (про те, що одна з умов переходу до іншого постачальника – відсутність боргів, ми писали раніше).
Тож, перш ніж змінити постачальника газу, варто проаналізувати не тільки цінову пропозицію (хоча моніторинг цін – дуже важливий етап), але й сервіс потенційного постачальника, його переваги та репутацію.
- Сервіс та послуги онлайн.
Відділення з чергами, купа документів – напевно, якраз те, чого хочеться позбутися кожному. Спілкування з постачальником має проходити приємно, ненав’язливо й тоді, коли зручно вам, а не йому. У багатьох випадках саме з відвідування відділення й починається невдоволення. Переконайтеся, що в разі потреби вам не доведеться реєструватися на зустріч з менеджером за тиждень, або приходити у відділення о 7-й ранку, щоб зайняти чергу. А краще, щоб будь-які проблемні питання вирішувались онлайн.
Деякі постачальники вже перевели частину послуг в онлайн-кабінети. Чи є у постачальника онлайн-кабінет та демонстрація, як ним користуватися? Чи можна за потреби вирішити якесь проблемне питання онлайн, щоб не їхати до відділення? Які надає переваги онлайн-сервіс й чим він відрізняється від пропозицій інших?
- Процес покупки.
Незважаючи на те, що більшість постачальників газу завели онлайн-кабінети, процес покупки залишився тим самим – з участю менеджера. Чи можна купити газ повністю онлайн через сервіс постачальника? Чи необхідно щомісяця контактувати з представником компанії, щось сканувати й відправляти йому в Вайбер?
У постачальника газу MegaWatt всі процеси покупки автоматизовані й переведені онлайн. Тут газ можна купити без відвідувань відділень, зустрічей з менеджерами й щомісячних переписок у Вайбері – просто натиснувши кнопку “Купити”. Поки що це єдина на українському ринку онлайн-платформа такого рівня. Сервіс MegaWatt дає можливість замовити газ, використати його, заплатити, підписати акт/рахунок/додаткову угоду та ін. – і все це онлайн. Залишити заявку на підключення можно за посиланням.
- Відгуки про постачальника в мережі та згадки у ЗМІ.
Зазвичай, якщо постачальник погано себе зарекомендував перед клієнтами, у мережі достатньо нарікань на це. Аналізуйте відгуки, згадки компанії у ЗМІ та Facebook, авторські колонки чи коментарі перших осіб у топових виданнях. Як компанія бачить свої переваги на ринку? Що про неї кажуть її клієнти та інші постачальники? Як вона веде комунікацію у соцмережах? Чи є у неї власний блог та чи корисний він для вас?
Наприклад, почитати авторську колонку про історію та переваги сервісу купівлі газу онлайн керівника проекта MegaWatt Олександра Башкаленка.о сервіс та репутацію.
- Аналіз цінової пропозиції постачальника.
Після того, як ви дізналися про потенційних постачальників майже все й визначили порядок цін, проаналізуйте, за рахунок чого постачальник дає саме таку ціну на газ.
Якщо у постачальника розлога інфраструктура з купою відділень й тисячним персоналом, це закладено в ціну – й вона, певно, одна з найвищих по ринку. Адже відділення необхідно утримувати, й на це у постачальника йде багато коштів. Чи вартий його сервіс такої ціни на газ? Чи готові ви її платити?
Якщо постачальник дає найнижчу ціну, то чи є взагалі у нього сервіс й якого він рівня? Чи він продає газ, майже не заробляючи на ньому, й скільки це може продовжуватись? Чи не стане ціна цього постачальника вищою у порівнянні з іншими вже через декілька місяців?
Свого часу сервіс MegaWatt роботизував 90% роботи співробітників, й це дало змогу знизити ціну на газ для клієнтів на 15% від цін по ринку. До того ж, це сервіс без відділень, які не потрібно утримувати. Замість тисячі людей у MegaWatt працює програма, яка сама обробляє замовлення, формує всі документи, номінує, повідомляє, розподіляє обов'язки, контролює виконання й не отримує за це зарплату!
Отже, газова реформа й відкритий ринок дали можливість усім типам споживачів вільно обирати постачальника й купувати газ дешевше. Якщо раніше монополіст-постачальник диктував споживачу свої ціни, зараз ми маємо ринкові ціни, які регулюються конкурентним середовищем. Але не варто втрачати голову й ганятися за надто низькою ціною: вона може мати свої мінуси. Перш ніж змінювати постачальника, проаналізуйте його сервіс та репутацію.
ПОДАТИ ЗАЯВКУ НА ПІДКЛЮЧЕННЯ ДО MEGAWATT