Повернутись до всіх статей

4 бізнеси, які виграють від лібералізації ринку газу першими

05.11.2020

У серпні Мінекономрозвитку оновило прогноз щодо падіння ВВП в Україні. Тепер замість передбачуваних 4,2% очікується 6%, причому основну роль у цьому зіграла пандемія Covid-19. Це означає, що бізнесу потрібно швидко міняти свої стратегії, щоб залишитися на плаву.

У 2020 році у підприємців з'явився інструмент, який може значно полегшити трансформацію процесів. Йдеться про відкриття ринку газу. У цій статті ми розберемо, які зміни відбулися і як вони можуть застосовуватися в різних сферах бізнесу.

Довідка: 1 серпня 2020 року в Україні відбулася лібералізація газового ринку. На ньому з'явилися нові гравці — приватні постачальники блакитного палива, які складають конкуренцію звичним облгазам. Це означає, що споживачі отримали можливість вибирати, у кого купувати газ і на яких умовах.

У боротьбі за клієнтів нові ритейлери пропонують різні блага споживачеві: одні знижують ціни, інші дають відстрочку платежу і можливість зафіксувати вартість викопного на опалювальний сезон, а треті — повну роботизацію документообігу та зручну роботу в онлайні. Словом, на всю потужність почало працювати «правило конкуренції», яке говорить, що суперництво на ринку породжує кращий сервіс і ціни.

Який бізнес виграє першим від лібералізації газового ринку

Безумовно, нововведення зачеплять абсолютно всі сфери бізнесу, так як газ необхідний всім підприємствам. Як мінімум — на опалювальний сезон. Однак є чотири сфери, які виграють об'єктивно більше за інших.

Спортзали та салони краси

Як правило, це невеликі компанії, в яких сам підприємець займається вирішенням усіх поточних питань. Як наслідок, щоденний графік у таких людей складається досить щільний, а похід в облгаз і просиджування в чергах — і зовсім вибиває з колії.

Нові постачальники дають можливість не ходити в відділення Газзбуту і пропонують вирішувати всі питання онлайн: від покупки необхідного обсягу газу до отримання документів, підписаних ЕЦП.

У результаті ті питання, на які раніше треба було витратити 1—3 дні і нерви, вирішуються протягом 5 хвилин за чашкою ранкової кави. Водночас весь інший час і сили підприємці можуть витрачати на розвиток свого бізнесу і поліпшення якості обслуговування.

Декілька слів про саму процедуру зміни постачальника. Разом з відкриттям ринку газу Кабмін значно його спростив. Зараз підприємцям не потрібно навіть повідомляти поточного ритейлера про свої наміри і брати довідку про стан заборгованості. Всю цю роботу переклали на нових постачальників, котрі зацікавлені у напрацюванні клієнтської бази. Споживачеві достатньо подати онлайн-заявку і чекати повідомлення про успішний перехід.

До слова, тривалість переходу теж скоротили. Тепер замість 100 днів він займає від 4 до 21 дня.

З цього випливає ще одна перевага для підприємців: якщо новий постачальник почне вести себе неадекватно ринку (завищувати ціни на газ тощо), його можна в будь—який момент замінити на іншого, навіть незважаючи на поточну заборгованість за рахунками.
Кафе та ресторани
Такі компанії використовують газ не тільки для опалення, але й для приготування їжі. Тому їм потрібно більш точно прогнозувати своє споживання, інакше облгази можуть накласти штрафні санкції за небаланс — перебір або недобір заявлених лімітів.

Кафе і ресторани безпосередньо залежать від відвідуваності, яка часто буває непередбачуваною. Як наслідок, через різницю в кількості клієнтів вони можуть збільшити або зменшити кількість споживаних ресурсів у рази. Відповідно, різниця між тим, що підприємець заявив, і тим, що він спожив, складе його небаланс.

Нові постачальники часто більш лояльно ставляться до витрачання лімітів і надають толеранс 10—20% від споживаних обсягів. Це дозволяє серйозно заощадити на штрафах.

Також, підключаючись до нових постачальників, підприємці отримують можливість зафіксувати ціну газу на опалювальний сезон, а іноді — навіть з оплатою по факту. Це допоможе краще прогнозувати витрати під час планування діяльності закладу.

Магазини

Магазини використовують газ виключно для опалення. Однак їхня діяльність пов'язана з великою кількістю звітності, яку набагато простіше контролювати онлайн. Нові постачальники дають таку можливість.

Більшість приватних рітейлерів пропонують побудувати взаємини з абонентами виключно в особистому кабінеті на сайті. Отже, не виходячи з власного офісу, можна: замовляти і оплачувати газ, контролювати витрати, роздруковувати потрібні документи тощо.

До слова про документи — вони зберігаються в базі даних нових постачальників вічно. Це зводить до мінімуму роботу з паперовими носіями.

Крім того, такий бізнес часто передбачає роботу з декількома приміщеннями: магазин і склад, мережа невеликих магазинів по місту тощо. Тому для підприємців важливо працювати з тими постачальниками, які можуть швидко підключати нові точки і дадуть можливість управляти поставками газу для них в одному місці. Більшість нових ритейлерів дають таку можливість, так як прив'язуються до конкретного платника, а не до окремих адрес, для яких вони закуповують ресурси.

Висновки

Після зникнення монополії рівень сервісу на газовому ринку України почав стрімко розвиватися. У прагненні залучити до себе на обслуговування більше клієнтів нові ритейлери пропонують їм різні вигідні умови і можливості, а у споживачів нарешті з'явилася можливість вибору. Вибору найбільш сприятливих умов для себе і бізнесу.

У більшості випадків підприємці отримують більше вільного часу завдяки тотальній роботизації. Адже всі операції, пов'язані із закупівлею газу та документообігом, тепер виконуються онлайн, без необхідності простоювати в нескінченних чергах в облгазах. Час, що звільнився, вони можуть присвятити розвитку свого бізнесу та його оптимізації, яка так необхідна в сьогоднішніх умовах економіки.


Підпишіться на новини від MEGAWATT

та отримуйте найсвіжіші новини першими

Більше новин
Created by OwlWeb Team & BookKeeper SaaS LLC